Skuteczne pozycjonowanie – lokalizacja

Skuteczność pozycjonowania strony zależy od wielu aspektów, m.in. od kodu strony, treści czy wybranych słów kluczowych. Wielu klientów upiera się by wybierać takie bardzo ogólne, z zasięgiem na cały kraj. Jest to pozostałość po trendach sprzed paru lat gdy wystarczyło wpisać dwa słowa by znaleźć w każdym zakątku kraju dokładnie te same 10 pierwszych stron. Od tego czasu sporo się zmieniło, także wyniki wyszukiwania które są inne dla każdej miejscowości na świecie. Stało się tak dlatego, że:

  • przybyło miliony stron, które chciały być dobrze widoczne na pierwszej stronie wyników wyszukiwania
  • większość z nich miała podobną wartość wg algorytmu Google
  • użytkownicy chcieli dostawać wyniki tam gdzie aktualnie się znajdują

Google wprowadziło więc lokalizację użytkowników wyszukiwarki po numerze IP (dostarczanym przez operatora sieci) lub GPS (jeśli wyrazili na to zgodę). W ten sposób miliony stron mogły zmieścić się w wielu oddzielnych rankingach pierwszych stron w zależności od lokalizacji ich biznesów. Dzięki temu użytkownicy zaczęli znajdować szybko to czego szukają bez konieczności korzystania z usług firm z drugiego końca Polski.

Darmowe pozycjonowanie lokalnie

Aby podnosić skuteczność pozycjonowania w usłudze darmowe pozycjonowanie w Google wybieramy, o ile to możliwe, słowa kluczowe nakierowane na konkretne miasta. Jeśli firma prowadzi działalność w jednym mieście – sprawa jest prosta i wybieramy tylko to, jeśli jest to np. powiat czy województwo – wybieramy te najbliższe a w dalszej kolejności największe. Pozwala to zoptymalizować późniejsze koszty – dojazdów, paliwa, ubezpieczenia, odbiorów usług itd. O ile wybór słów kluczowych bez określonej lokalizacji może być kuszący (brak lokalizacji ≠ każda lokalizacja) to skuteczność pozycjonowania jest względnie słaba w takich przypadkach.

Wybór lokalizacji – częste problemy

W przypadku części branż wybór lokalizacji nie jest taki całkiem oczywisty, a błędny wybór spowoduje problemy dlatego tak ważna jest konsultacja ze specjalistą SEO. Jeśli właściciel strony prowadzi sklep internetowy w małym mieście pod Warszawą (do 20km) to zasadne jest oczywiście reklamowanie sklepu z lokalizacją Warszawa, ale.. już niekoniecznie na Kraków czy inne większe miasta z uwagi na możliwy wzrost odrzuceń strony przez użytkowników. Im wyższy wskaźnik odrzuceń tym mniejsza wartość strony, która przekłada się na spadek pozycji. Z czego to wynika? Użytkownik szukając sklepu internetowego w Warszawie często chciałby samodzielnie i bezpłatnie odebrać towar. Lekko poza Warszawę może dojechać, ale do innego miasta już nie – co powoduje jego frustrację, że dostał wynik wyszukiwania niezgodny z jego oczekiwaniami.

Nie wiesz jaką wybrać lokalizację? Napisz do nas na darmowe@elingeo.pl a zrobimy to za Ciebie.
Pamiętaj, że wybierając usługę darmowe pozycjonowanie w Google zadbamy o to by wybrać dla Ciebie najlepsze słowa kluczowe.