W ostatnich kilku miesiącach 2019 roku obserwujemy zmiany w wynikach wyszukiwania Google, które bezpośrednio wpływają na firmy reklamujące się w Internecie. Wyszukiwarka Google zwiększyła liczbę reklam wyświetlanych na samej górze wyników, wzrosło również znaczenie posiadania wizytówki w mapach Google, które są prezentowane zarówno pod wynikami płatnymi jak i z prawej ich strony. Niżej, standardowo, prezentowane są wyniki naturalne. Czy w takim razie pozycjonowanie naturalne nadal ma sens? Oczywiście, że tak! Jeśli jesteś ciekawy/a dlaczego, zapraszam Cię do czytania dalej.

Google Ads (dawniej AdWords) – marketing na chwilę

Reklamowanie firmy w Google Ads również ma sens, ale nie w formie ciągłej. Dlaczego? Jest to rozwiązanie przede wszystkim kosztowne, średnio to koszt kilkuset złotych tygodniowo – chyba, że oferujesz produkty które nie mają wielkiej konkurencji. Google Ads wymaga też szerokiej wiedzy, jak prowadzić kampanię by uniknąć m.in. wysokich stawek (czasem i po 20zł za kliknięcie), wyklikiwania reklam przez nieuczciwą konkurencję, czy w końcu kosztów za nietrafione słowa kluczowe. Po wyczerpanym budżecie strona znika z boksów reklamowych, i.. jeśli nie jest wypozycjonowana również naturalnie to nie ma jej wcale. Jeśli Twoja firma zlecała lub samodzielnie prowadziła kampanię w Google Ads, Twoi klienci Cię nie znajdą po jej zakończeniu.

Google Ads – nie zawsze najlepsi są na samej górze

Z punktu widzenia osoby szukającej danego produktu, która umówmy się – używa Google od lat i wie, że wiele razy „nacięła się” na strony reklamowane, nie znajdując tam tego czego szukała, reklamy Google Ads sporo osób po prostu pomija. Ile razy zdarzyło się Ci wpisać coś do wyszukiwarki Google, z zamiarem znalezienia np. sklepu w Warszawie a sklep okazywał się być w innym mieście? No właśnie. W Google Ads każdy może wpisać co chce, celem pozyskania największej liczby klientów. Może to być działanie świadome lub nie.

Naturalnie czyli jak?

Pozycjonowanie naturalne (inaczej w organicznych wynikach wyszukiwania) to dbałość o widoczność strony internetowej w wyszukiwarce zaraz pod płatnymi wynikami wyszukiwania. Dotyczy to zarówno miejsc na Mapach Google jak i zwyczajnych stron/sklepów/blogów itd. Takie pozycjonowanie to szereg działań – od dbałości o przekazywane treści, ich formę, po integracje z mediami społecznościowymi czy poprawność kodu.

Pozycjonowanie naturalne – świetny sposób na reklamę niskim kosztem

Jeśli chcesz reklamować się w Google, zacznij od pozycjonowania naturalnego i sprawdź jakie korzyści może Ci to przynieść. Oczywiście wybór słów kluczowych jest niezmiernie istotny, ale – nawet jeśli nie będzie trafiony, nie płacisz za kliknięcia. Twoja strona po prostu jest, a słowa można zawsze zmienić. Pozycjonowanie naturalne trwa zwykle dłużej, ale korzyści przynosi na lata. Jeśli chcesz spróbować – skontaktuj się z nami. Dwa pierwsze miesiące usługi są bezpłatne.

Pozycjonowanie naturalne czy Google Ads?