Algorytm Google, który odpowiada za pozycję strony w wyszukiwarce Google, zmienia się od wielu lat podążając za trendami będącymi popularnymi wśród użytkowników. Pracownicy Google próbują więc upraszczać użytkownikom wyszukiwarki życie – minimalizując wyświetlanie stron, które są nie na temat, które zawierają szkodliwe skrypty lub wirusy a także takich, których nie da się oglądać na urządzeniach mobilnych w łatwy sposób.

Pozycjonowanie stron w 2018 roku

 

Dlatego dodają nowe wskaźniki do algorytmu, który ocenia na nowo każdą stronę. W ciągu każdego roku takich zmian jest wiele, jedne są bardziej istotne, inne mniej. W 2018 roku nie wystarczy już dodać strony do paru katalogów i napakować słowami kluczowymi, jak to było przed laty. Rośnie znaczenie przejrzystych stron, o prawidłowo skonstruowanym kodzie, responsywnych, pisanych dla użytkowników, dopracowanych.

Pozycjonowanie stron w 2018 roku będzie wymagało wiedzy oraz wielu umiejętności, które nie były tak ważne w poprzednich latach. Przydadzą się umiejętności zarówno lingwistyczne jak i programistyczne w nowych językach programowania. Sporo stron będzie wymagało także wnikliwej analizy, co nie jest ani szybkie ani łatwe, z uwagi na duże zmiany wprowadzane przez Google w grudniu 2017 roku, które zmieniały setki tysięcy wyników wielu branż. Śmiało można powiedzieć, że lata samodzielnych edycji zmierzających do poprawy wyników wyszukiwania już minęły, a algorytm wyszukiwarki kierując się dobrem użytkowników działa w sposób bardziej agresywny weryfikując nielegalne działania – które były na topie kilka lat temu i, niezauważane wówczas, podnosiły pozycję.

Dlaczego tak się dzieje? Po co tyle tych zmian?

 

Część zmian z pewnością jest potrzebna, jak na przykład wprowadzenie konieczności tworzenia stron responsywnych, które zakładają że każdy użytkownik otworzy je na każdym urządzeniu i po kilku sekundach nie zirytuje się, że przyciski menu są za małe albo.. w ogóle nie da się w nie kliknąć. Co wtedy robimy? Opuszczamy taką stronę i szukamy kolejnej na której znajdziemy to czego szukamy. Chodzi o czas, cenny czas. Podobnie jest ze stronami nie na temat. Co by było jeśli szukając np. kwiaciarni w Krakowie wśród pierwszych 10 pozycji pojawiały się tylko hurtownie kwiatów albo narzędzia do kwiatów – bo.. właściciele tych stron założyli, że fajnie byłoby promować się także na słowo kluczowe „kwiaciarnia kraków” jako, że przecież jest mnóstwo potencjalnych klientów, wpisujących to słowo do wyszukiwarki. Irytujące, prawda? Dlatego właśnie Google wprowadza rozmaite zmiany by użytkownicy szybko znajdowali to, czego szukają. Dokładnie to.

Czy kolejne zmiany nie mają na celu promowania reklam?

 

Kolejne i kolejne zmiany prowadzą często do przemyśleń jakoby Google promowało w ten sposób swoją płatną usługę jaką jest Google AdWords, czyli boksy reklamowe nad wszystkimi wynikami wyszukiwania. W przypadku nowych stron, które jeszcze nie zostały wypozycjonowane w sposób naturalny (wyniki organiczne = czyli nie reklamy) jest to jakaś alternatywa jeśli właściciel strony oczekuje natychmiastowych wyników. Przy czym jest to alternatywa krótkoterminowa gdyż zarówno koszty reklam w AdWords są wyższe niż przy pozycjonowaniu naturalnym, jak i konkurencja reklamujących się jest duża. W wielu branżach reklamy w boksach reklamowych nie mają większego sensu. Zatem wracając do pytania – nie, kolejne zmiany nie mają na celu promowania płatnych reklam.

Wskazówki

  1. Pozycjonowanie stron w 2018 roku jest zadaniem, które zabierze sporo czasu.
  2. Twórz strony responsywne, które będą dobrze prezentować się na każdym urządzeniu.
  3. Dbaj o użytkownika i jego komfort korzystania ze strony.
  4. Dbaj o bezpieczeństwo wprowadzanych danych na stronie.
  5. Nie korzystaj z katalogów danych oraz płatnych linków.
  6. Nie upychaj słów kluczowych na stronie.
  7. Nie kopiuj tekstów z internetu.
  8. Nie korzystaj z rad SEO z poprzednich lat. Będą już nieaktualne.
  9. Aktualizuj swoją stronę.
  10. Pozycjonuj stronę lokalnie, to ma sens!

Chcesz spróbować pozycjonowania za darmo? – skontaktuj się z nami.

Pozycjonowanie w Google w 2018 roku