Reklama strony w Google. Cz.1

Sytuacja standardowa. Zakładasz stronę internetową, dodajesz trochę tekstu o oferowanych usługach, mail, telefon, adres, zdjęcia, cenniki. I czekasz. Czekasz, czekasz i nikt nie dzwoni. Kiedyś można było powiedzieć, że to wina tego że Twoi klienci nie używają Internetu, nie korzystają z wyszukiwarki i ten sposób nie jest dla Ciebie.

Ale widzisz w Google swoją konkurencję, więc myślisz że jednak się da. Tylko nie wiesz jak.

W tej serii przedstawimy główne błędy, które sprawiają że widoczność strony w Google jest ograniczona i… bez pewnych zmian będzie ograniczona nadal.

  1. Zbyt mało treści na stronie

Masz dwie podstrony i kontakt? Za mało!
Jeśli nie wiesz o czym pisać możesz po prostu dodać bloga i opisywać ostatnie zlecenia, nowe materiały czy usługi. Każda podstrona powinna mieć minimum 300 słów.

2. Skopiowane treści na stronie

Kopiujesz z wikipedii lub innych stron? W życiu Google nie zaindeksuje Twojej strony. Jeśli nie kopiowanie to? Napisz swoimi słowami, a najlepiej z głowy!

3. Zdjęcia bez podpisów lub z podpisami „foto nr 1”

Tylko Ty wiesz co sprzedajesz, Google nie wie. Może odróżnić płot od domu, i drewno od drzewa ale nie licz na to, że samo się wysili i zgadnie 🙂

4. Brak certyfikatu SSL

Certyfikat to coś co musisz mieć, gwarantuje on bezpieczeństwo danych Twoich klientów i Twojej strony. Obecnie wyszukiwarki takie jak Google czy Bing protestują przed otwieraniem stron bez SSL, ostrzegając użytkowników że strona jest niebezpieczna. Tak jakby miała wirusa. Brak certyfikatu to o 95% mniej odwiedzających na stronie, tych którzy już gdzieś znaleźli Twoją stronę!