1. Strona internetowa

Strona nowoczesna, na ładnym szablonie, przejrzysta, dostosowana do urządzeń mobilnych (tablety, smartfony) to już standard. Dobrze by ładowała się szybko, miała łatwe menu nawigacyjne i nie odrzucała na starcie migającymi elementami, które kojarzą nam się raczej ze stronami pokroju „właśnie wygrałeś XYZ, jesteś 1 z miliona odwiedzających”.

Budżet: od 2000 zł

2. Formularz kontaktowy

To też musisz mieć, bo jeśli klient znalazł Twoją stronę to musi mieć opcję szybkiego kontaktu. Sam telefon czy mail na górze strony nie wystarczą. Formularz sam w sobie nie powinien być bardzo rozbudowany, najlepiej pytać o mail zwrotny i treść pytania. TIP: Telefon w wersji mobilnej powinien być „klikalny” – tj. kliknięty od razu wybiera połączenie do firmy.

Budżet: od 100 zł

3. Social Media

Masz firmę a nie ma jej w mediach społecznościowych? Błąd! Klienci sprawdzają wiarygodność firmy szukając jej na Facebooku, Instagramie czy YouTube. To też świetna opcja na promocję i kontakt z klientami właśnie tam gdzie spędzają najwięcej czasu w Internecie.

Budżet: bezpłatnie

4. Newsletter

Jeżeli masz media społecznościowe ale Twoi klienci niekoniecznie są z tych, którzy spędzają dużo czasu na Facebooku, pomyśl nad newsletterem. Obecnie jest wiele różnych ładnych i prostych w obsłudze programów, które umożliwiają wysyłanie ofert w postaci maili. TIP: Jeżeli za zapis do newslettera zaoferujesz jakąś zniżkę to większa szansa, że więcej osób się zapisze.

Budżet: od 500 zł

5. Mapka w Google

Twoja firma działa stacjonarnie na jakimś obszarze? Dodaj ją do map Google w postaci wizytówki. Samo dodanie jest szybkie, zawsze bezpłatne jeśli robisz to samodzielnie. Google prześle Ci pocztą kartkę z kodem weryfikacyjnym na podany adres (do 2 tygodni) i już, klienci znajdą Twoją firmę szukając określonych usług lub sklepów. Proste?

Budżet: bezpłatnie

6. Sklep internetowy

Hit ostatnich czasów. W pandemii przekonaliśmy się, że zakupy internetowe to jest coś co znacznie ogranicza kontakt z innymi, skraca czas potrzebny na skompletowanie potrzebnych rzeczy, i nawet nie musimy wychodzić z domu. Ponad 50% firm zdecydowało się na utworzenie sklepów internetowych i zaczęło sprzedawać w Internecie. Więc, jeśli jeszcze nie masz swojego – czas najwyższy o tym pomyśleć. TIP: Nie zapomnij o opcji wysyłki przez Paczkomaty InPost. To najwygodniejszy sposób odbioru dla klientów, którzy nie siedzą w domu non-stop jak na szpilkach oczekując kuriera.

Budżet: od 2000 zł / sklep

7. Pozycjonowanie naturalne

Pozycjonowanie czyli podnoszenie pozycji strony na wybrane słowa kluczowe, wpisywane do Google przez klientów, którzy czegoś szukają. Sam proces jest dość skomplikowany i opiera się o algorytm wyszukiwarki, który punktuje strony a następnie układa w określonej kolejności – od tych które spełniają jak najwięcej wymagań (i te będą na pierwszych miejscach) do tych, które spełniają ich najmniej. Algorytm często się zmienia, a Google dodaje nowe elementy konieczne do wdrożenia. Dzięki temu strony z pierwszej dziesiątki jak najbardziej są dopasowane do tego co wyszukuje użytkownik. Pozycjonowanie naturalne jest świetnym sposobem na promocję, a wybór słów kluczowych może być naprawdę bardzo szeroki. Promujemy firmę dokładnie w miejscu gdzie użytkownicy poszukują takich usług.

Budżet: od 100 zł / miesiąc

8. Reklamy w Google Ads

Szybsza wersja pozycjonowania, ale i znacznie droższa. Pozwala na wyświetlanie reklam w wyszukiwarce Google, w określonych lokalizacjach, godzinach, dniach, na wybrane słowa kluczowe.

Budżet: od 1000 zł / miesiąc

9. Reklamy na Facebooku, Messengerze i Instagramie

Świetna opcja na pozyskanie nowych fanów, i potencjalnych klientów, w social media. Również możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców poprzez swoje posty.

Budżet: od 400 zł / miesiąc

10. Poligrafia

Wizytówki nadal nie wyszły z mody. Jak i gadżety z logo: długopisy, eko-torby, kalendarze. Na eventy z udziałem firmy polecamy roll-upy i teczki. W kwiaciarni przydadzą się bileciki z logo firmy i danymi adresowymi, które dodamy do bukietów. Catering może obkleić swój samochód, przygotować tabliczki z menu, serwetki z logo. Ulotki nadal są w użyciu, jednak pamiętajmy by nie wręczać ich tam gdzie nie znajdziemy klientów.

Budżet: od 150 zł

11. Portale ogłoszeniowe i katalogi

Usługi warto reklamować też na portalach ogłoszeniowych typu gumtree czy olx. Dodanie firmy do katalogów branżowych, czy ogólnopolskich również poprawi widoczność firmy w Internecie.

Budżet: 0 – 100 zł za wpis

12. Aplikacje do pozycjonowania

Nowość na rynku dla osób, które nie mają pojęcia jak pozycjonowanie działa. Wystarczy zainstalować aplikację i dodać słowa kluczowe, które nas interesują i gotowe. Przez kilka miesięcy może być za darmo, później trzeba zapłacić. Jedną z takich aplikacji jest EntroSEO

Reklama w 2021 – pomysły na skuteczną reklamę